Ahad, 21 September 2014

OSTEMATRIX

Supplemen Kesihatan Tulang

yang diformulasi khas dengan camputan nutrien binaan tulang berkualiti bagi meningkatkan daya penyerapan kalsium dan mmembantu dalam :

a)     membina tulang dan gigi yang kuat
b)     Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal
c)      Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf
d)     Membantu menguragkan symptom-simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah meradang dan kemurungan.

            Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron.  Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.  Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.


Jisim Tulang Berkembang Kepada Maksima Pada Umur Dari 28, Dan Berkurangan Selepas umur 40 tahun.

Ostematrix membekalkan :

a)      1,000mg (100% Pengambilan Harian) unsur kalsium daripada sumber-sumber  yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semulajadi.

b)      400mg (100% Pengambilan Harian) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya.

c)      400IU (100% Pengambilan Harian) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium

Cara terbaik untuk mengukur penyerapan kalsium daripada suplemen adalah dengan mengukur perubahan dalam tahap kalsium darah selepas penggunaan suplemen.  Penggunaan hanya dua caplets dari osteomatrix menyebabkan dalam peningkatan statistik penting dalam tahap kalsium darah untuk 12 jam.
Faedah Utama :

a)  Menguatkan tulang
menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, system saraf.  Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

b)   Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas
Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis.

c)   Meringankan stress
Ianya mengimbangi tekanan darah; memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf; menggalakkan tidur selesa; memperbaiki jantung berdebar; gementar, mimpi buruk dan stress.  Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

d)  Memperbaiki masalah haid
Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1,000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

e)   Pengalkalian tubuh
Kalsium adalah mineral alkalin dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh.  Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua.  Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi.

f)   Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.

g)   Vitamin D:
 Dinamakan sebagai vitamin D pada 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets.  Ia meningatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal.  Vegetarian, yang kurang terdedah pada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplemen vitamin D.

h)  Magnesium:
Ini adalah ion positif no.2 penting didalam tubuh kita.  Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan.  Membantu system saraf,mengaktifkkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesn keluar sisa dari perut dan usus; menghalang endapan kalsium; melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu.  Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.


Sebiji Oste  =  Segelas susu tinggi kalsium  =  80 biji badam

Bagaimana memilih kalsium premium?

# Pilih produk yang ada vitamin D dan magnesium.

# Elakkan produk yang dibuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum.

# Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.


Anda Berminat ?
Sebarang Pertanyaan Sila Hubungi :  Sue Nanie
Call/SMS/WhatsApp/Telegram/Line di 013 807 4629

Lawati dan Like @ :

Facebook  :  Sue nanie
Fanpage  :  Vitamins
Laman Web  :  mummyainadvitamins.blogspot.com
email  :  ainaisda@ymail.com /

COD  : Area Miri, Sarawak, Sabah, Semenanjung Malaysia

DAFTARLAH MENJADI AHLI SHAKLEE
NAK TAMBAH PENDAPATAN SAMPINGAN ATAU SEPENUH MASA
HINGGA 4-5-6 ANGKA SEBULAN HANYA DENGAN ONLINE,

HUBUNGI SAYA

WAKIL PENGEDAR DIPERLUKAN DI SELURUH MALAYSIA
ANDA TIDAK AKAN KESEORANGAN KERANA ANDA AKAN DIJEMPUT UNTUK MENYERTAI GROUP EKSLUSIF YANG MANTAP DARI TAK TAU LANGSUNG ANDA AKAN DIAJAR MENJADI YANG TERHEBAT

Tiada ulasan: